Technický popis systému PneuTel

Systém PneuTel tvoří následující základní komponenty:

1. informační display, 2. komunikační jednotka, 3. sběrná jednotka tahače, 4. senzor tlaku  a teploty, 5. sběrná jednotka návěsu, 6. CAN, 7. rádiový přenos, 8. server

Signál senzoru zachytávají sběrné jednotky. Ta u přípojného vozidlo (přívěs/ návěs) doplní informace o svůj podpis a přepošle radiovým přenosem s velkou intenzitou a ochranou proti chybám do motorového vozidla. Zdejší sběrná jednotka tyto a vlastní naměřené údaje předává komunikační jednotce po sběrnici CAN.Senzory se umisťují dovnitř pneumatiky. Minimálně každou minutu vysílají informaci o aktuální teplotě a tlaku uvnitř pneumatiky spolu s jejím jednoznačným identifikátorem. Senzor sám umí vyhodnotit prudký úbytek tlaku a vyslat okamžitou informaci. Také automaticky detekuje pohyb a v případě stání vozidla přepíná do úsporného režimu. Životnost senzoru je cca 5-6 let.

Komunikační jednotka je vybavena interní sim kartou a všechny naměřené informace odesílá na centrální server prostřednictvím mobilní sítě. Uživatel má tedy neustále aktuální přehled o stavu a najetých kilometrech všech sledovaných pneumatik. Libovolný problém systém okamžitě odesílá na předem definovaná telefonní čísla a e-maily.

Řidič má v kabině vozidla jednoduchý displej (možno kdekoli připevnit suchým zipem), na kterém může ručně kontrolovat teplotu a tlak každé pneumatiky. V případě problému (defekt, přehřátí) se rozezní silný akustický signál a na displeji se objeví popis poruchy.

Volitelně lze ke komunikační jednotce připojit i velký 7″ grafický displej, na kterém lze zobrazit kompletní siluetu vozidla se stavem všech pneumatik.
pneutel-vozidlo-graficky
Tento displej může obsahovat také navigační software s mapovými podklady Evropa včetně truckových atributů.